Esa Hiivala on vuoden iiläinen 2015

Ensimmäistä kertaa "vuoden iiläinen" ratkottiin yleisöäänestyksen avulla. Ääniä annettiin netti-ja paperilomakkeen kautta yhteensä 1053 kappaletta.

Kiitokset kaikille äänestäjille!

Vuoden iiläiseksi 2015 nimitettiin Iin kotiseutuviikon pääjuhlassa su 5.7. Esa Hiivala, 73-vuotias eläkeläinen, joka on paikallisille tuttu näky huolehtien katukuvan siisteydestä. Hiivala on kerännyt pulloja Iissä pian 20 vuotta, 170 000 kappaletta tähän mennessä. Hiivala sai 43 prosenttia kaikista annetuista äänistä.

Palkinnon luovuttivat kunnanjohtaja Ari Alatossava, kunnanvaltuuston puheenjohtaja Johannes Tuomela sekä kunnanhallituksen puheenjohtaja Teijo Liedes. Palkintona Hiivala sai kelopölkyn kaiverretulla nimilaatalla sekä kunniakirjan. Kiitospuheessa Hiivala kiitti kaikkia häntä äänestäneitä.

Vuoden iiläinen -nimitys on myönnetty vuodesta 2002 lähtien vuosittain henkilölle, joka on syntynyt, asuu tai toimii Iissä, ja joka on työllään, toiminnallaan tai saavutuksillaan tehnyt Iitä tunnetuksi, edistänyt kuntakuvaa tai vaikuttanut merkittävästi kunnan kehittämiseen.