11. IIK!!-festivaalilla kisataan taas kauhulyhytelokuvien kuninkuudesta

Jo yhdennentoista kerran järjestettävällä IIK!! -kauhuelokuvafestivaalilla kilpaillaan jälleen parhaan kauhulyhytelokuvan palkinnosta.

Kaikille avoimen kilpailun pääpalkinto on 500 euron edestä jälkituotantopalveluita Toast Post Production Oy:ssä. Pääpalkinnon tarjoavat Rantapohja-lehti ja Toast Post Production Oy. Tuomaristossa on Night Visionsin festivaalijohtaja Mikko Aromaa, Suomen elokuvasäätiön Riina Liukkonen ja elokuvakasvattaja Juha Oravala.

Kilpailutöitä otetaan vastaan pyhäinpäivän aattoon 2.11.2012 saakka. Ilmoittautumisia ja tiedusteluja otetaan vastaan sähköpostitse osoitteessa info@iikfestivaali.fi.

11. IIK!!-kauhuelokuvafestivaali järjestetään 9.- 11. marraskuuta Iin Työväentalolla. Noin 12 pitkää elokuvaa käsittävän ohjelmiston kohokohtiin kuuluu yksi kaikkein kuuluisimmista mykkäelokuvista The Phantom of the Opera (o. Rupert Julian, USA 1925), joka esitetään elävän musiikin säestyksellä.

Klassisista kauhuhahmoista ovat tänä vuonna esillä ihmissudet. Kulttiohjaaja Joe Danten The Howling (USA 1981) on alalajityypin parhaimmistoa, kun taas The Werewolf vs. the Vampire Woman (Espanja/Länsi-Saksa 1971) edustaa hieman omituisempaa eurooppalaista näkemystä aiheeseen. Ohjelmistoon kuuluu myös valikoima kovimpia kauhu-uutuuksia.

Festivaali huipentuu sunnuntain vastaiseen Kauhujen yöhön, joissa elokuvia katsotaan tauotta aamuun asti. Yön aikana on luvassa myös yllätysohjelmaa ja palkintoja.

Lisätietoja:
Antti Näyhä, Festival Director / Tel. +358 40 767 8633