Iin kunta uudisti webbisivut

Iin kunta päätti loppuvuodesta 2010 uudistaa nettisivunsa, uudet sivut avattiin 1. huhtikuuta 2011. Uudistuksen tavoitteena on hyvä tiedonvälitys.

Uudistuksen yhteydessä uusittiin myös Iin kunnan logo. Nyt avattavien sivujen rakentaminen jatkuu koko kevään ajan ja sivujen ylläpitoon kiinnitetään erityistä huomiota.

Uudistustyötä hoitamaan kunta nimesi Iilaakso Oy:n ja sieltä Leila Siltasen ja Anna Saksion. Valmisteluryhmään ovat kuuluneet niin ikään Esko Särkikangas, Irja Onkalo ja Tuulikki Kaisto Iin kunnasta. Tavoitteena on, että nettisivuston rakenteellinen uudistaminen edesauttaa sivuston tietoympäristön hallintaa ja täten helpottaa sivustojen ylläpitoa. Uusien sivujen nähdään tukevan myös kuntamarkkinointia kuntalaisille jaetun informaation lisäksi, joka on luonnollisesti sivujen ensisijainen tehtävä.

Sivujen graafisen ilmeen ja uuden logon on suunnitellut tarjouskilpailun perusteella voiton vienyt Laboratorio Uleåborg Oy. Teknisen julkaisujärjestelmän toimittivat Pohjanmaan Verkkopalvelut – PVP Oy.