Sähköautojen pikalatauspiste Iin Nelosparkkiin

Iin Nelosparkkiin on valmistunut sähköautojen pikalatauspiste. Julkinen latauspiste on osa valtakunnallista Virtapiste-latausasemaverkostoa ja toinen nyt käytössä oleva Virtapiste Pohjois-Suomessa. Latauspisteen omistaa Oulun Energia ja se on toteutettu yhteistyössä Iin kunnan ja Nelosparkki Oy:n kanssa.
Nelosparkin latauspisteen käyttö on alkuvaiheessa ilmaista, mutta edellyttää rekisteröitymistä Liikennevirran asiakkaaksi osoitteessa www.virta.fi. Rekisteröitymisen jälkeen latauspisteelle tunnistautuminen onnistuu Virtapiste-mobiilisovelluksen, tekstiviestin, RFID-tunnisteella varustetun avaimenperän tai latauskortin avulla.
Valtakunnallisessa Virtapiste-verkostossa on yli 80 latauspistettä 16 eri paikkakunnalla. Oulun Energialla on tällä hetkellä kaksi Virtapiste-verkostoon kuuluvaa latauspistettä - yksi Oulussa yhtiön pääkonttorin pihalla Kasarmintiellä ja toinen Iin Nelosparkissa.
Virtapiste-verkoston toiminnan taustalla on operaattoriyhtiö Liikennevirta Oy. Yhtiö perustettiin joulukuussa 2013. Sen omistajina ovat Oulun Energia yhdessä 17 muun energiayhtiön kanssa. Tavoitteena on mahdollistaa suomalaisten siirtyminen sähköautoiluun luomalla koko maan kattava latausverkosto.
Lisätietoja:
Oulun Energia Oy