Kuntapalveluita Jakkukylässä

1.1.2018 hieman alle 450 asukkaan Jakkukylä Iijoen varressa liittyy osaksi Iitä.

Opetus- ja varhaiskasvatus
Varhaiskasvatuksen Jakun yksikkö siirtyy 1.1.2018 alkaen Iin varhaiskasvatukseen piiriin. Oulun kaupunki järjestää Jakun koulun 65 oppilaan opetuksen (luokat 0-6) lukuvuoden päättymiseen saakka (2.6.2018). Syksyllä 2018 yläkoulun 7. luokkalaiset aloittavat koulun Iin Valtarissa. Yli-Iissä aloittaneet oppilaat jatkavat yläkoulunsa loppuun Yli-Iissä.

Iin ateria- ja tilapalveluliikelaitos vastaa sekä varhaiskasvatuksen että opetuspalveluiden ateria- ja puhtauspalveluista ensi vuoden alusta lähtien. Ruokalistat löytyvät verkosta ii.fi/ruokalista

Sosiaali- ja terveyspalvelut
Iin terveyskeskus, neuvola ja hammashoitola ovat jo nyt jakkukyläläisten valittavissa. Terveyskeskuksen ajanvaraus toimii ma-to klo 8-16 ja perjantaisin kello 8-15 numerossa 08 5875 6500. Vaihtoehtoisesti ajanvarauspyynnön voi tehdä verkossa osoitteessa oulunkaari.com/ajavaraus24h jonka jälkeen hoitaja ottaa yhteyttä viimeistään seuraavana arkipäivänä joko puhelimitse tai verkkopalvelun kautta.

Kuljetuspalvelut
Palvelulinja IIKKA aloittaa liikennöinnin vuoden 2018 alusta. Liikennöintipäivä kylän eteläpuolella jokea on keskiviikkoisin ja pohjoispuolella torstaisin. IIKKA on kaikille avointa joukkoliikennettä, joka on suunniteltu niin, että se voi poiketa reitiltään asiakkaan kotipihaan ja viedä hänet asiointipaikkaan. Jakkukyläläisten tulee ilmoittaa kyytiin lähdöstä ennakkoon IIKKAAN p. 050 3660 111.

Kansalaisopisto
Jakkukylään on suunniteltu seuraavat kurssit:
• Askarrellaan! kurssi 1–6 -luokkalaisille
• Liikuntakerho 7–10 -vuotiaille: monipuolista liikuntaa, pelejä ja liikunnallisia leikkejä lasten toiveiden mukaan
• Pallopelejä 10–15 -vuotiaille: pääasiassa salibandya, mutta toiveiden mukaan myös muita sisäpelejä
• Kuntojumppa kaikenikäisille: tavoitteellinen koko kehon treeni pääasiassa oman kehon painolla
• Kuntonyrkkeily: liikettä niska-hartiaseudulle, tekniikka- ja pariharjoittelua ja lihaskuntoa

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: ii.fi/kansalaisopisto/kurssit

Kirjasto
Kirjastoauto Akseli jatkaa liikennöintiä Jakkukylässä entiseen tapaan reitillä Yli-Ii, Jakkukylä, Jakkuranta, Maalismaa. Kirjastoauto vierailee Jakun koululla aina parillisen viikon perjantaisin klo 11.10- 12.30.

Aikataulu ja pysäkit verkossa osoitteessa ii.fi/kirjastoauto

Laajakaista
Iin Energia perustaa erillisen Jakkukylän valokuituhankeen. Tavoitteena on saada Iisiverkko alueella käyttöön vuoden 2019 keväällä.