Varaslähtö vanhusten viikkoon: Nikkari aloittaa vanhusten ja päiväkotilasten yhteiset teemapäivät

Iin vanhusten päivätoiminta aloittaa yhteistyön päiväkoti Nikkarin kanssa. Ensimmäinen yhteinen kokoontuminen on torstaina 4. lokakuuta, ja teema on sadut. Vanhukset kertovat ja lukevat satuja, ja lopuksi jutustellaan yhdessä. Myöhemmin tulossa on muun muassa joululauluhetkiä ja yhteisiä perinnetapahtumia.

Päivätoiminnan ja päiväkotien yhteistyötä on ollut jonkin verran jo aiemminkin, lapset ovat muun muassa käyneet esiintymässä ikäihmisille. Kiinnostus tiiviimpään yhteistoimintaan heräsi, kun Nikkarin päiväkoti aloitti elokuussa toimintansa päivätoiminnan kanssa samassa rakennuksessa, Suokukkakodin tilalle remontoiduissa tiloissa.

- Yhteiselämä on sujunut hyvin, ja olemme uteliaina seuranneet toistemme touhuja. Meillä ohjaajilla on tietysti paljon suunnitelmia ja ajatuksia yhteistyöstä, mutta etenemme ikäihmisten ja lasten omassa tahdissa. Kunhan tutustumme, niin varmasti vietämme paljon mukavia yhteisiä hetkiä eri teemoihin liittyen, toteaa päivätoiminnan ohjaaja Anne Mäkipaaso.

Ensimmäinen yhteishetki ottaa varaslähdön vanhustenviikkoon, jonka teemaan kuuluu tänä vuonna sukupolvien välinen yhteistoiminta. Nikkarissa on myös maanantaina 8. lokakuuta kello 10 päiväkodin lasten ja päivätoiminnan vanhusten yhteinen lauluhetki, johon ovat kaikki tervetulleita tutustumaan. Iissä viikkoon mahtuu lisäksi muun muassa jumppaa, valokuvahistoriasuunnistusta ja päivätansseja. Ohjelmaa järjestetään Iin ja Kuivaniemen lisäksi Oijärvellä ja Väli-Olhavassa.

Viikon järjestelyistä vastaavat Oulunkaaren kuntayhtymä, Iin Seurakunta, Iin Eläkeliitto, Iin eläkeläiset, Iin eläkkeensaajat, Kuivaniemen eläkkeensaajat, Kuivaniemen Eläkeliitto ja Ii-instituutti.

Lisätietoja antaa päivätoiminnan ohjaaja Anne Mäkipaaso, 050 395 0503, anne.makipaaso@oulunkaari.com.