Tiedotteet

Tällä sivustolla tiedotetaan Iin ajankohtaisista asioista.
Kuntalaisten kannattaa seurata myös kunnan virallisia ilmoituksia.

Oulunkaaren vastaanotoilla on yhtenäistetty puhelinpalveluja. Niillä terveysasemilla, joilla on ollut aiemmin erilliset puhelinnumerot päivystysasioille sekä kiireettömille asioille ja laboratoriotuloksille, on kesäkuun alussa siirrytty yhden numeron palveluun.

Iin vastaanoton numero p. 08 5875 6500

Ajanvarausnumeroa ei pidä käyttää numerotiedusteluihin. Jos ei ole varma tavoittelemansa työntekijän numerosta, tulee soittaa Oulunkaaren vaihteeseen p. 08 5875 6100, josta yhdistetään oikealle työntekijälle. Kun tarvitaan välitöntä apua esimerkiksi vakavan sairauskohtauksen tai tapaturman vuoksi, on soitettava hätänumeroon 112.

Vastaanotoissa on eniten ruuhkaa aamun ensimmäisinä tunteina ja maanantaisin. Kiireettömissä asioissa on siksi edelleen parempi soittaa vasta iltapäivällä. Kiireettömissä asioissa kannattaa käyttää ensisijaisesti Oulunkaaren Omahoito -palvelua www.oulunkaarenomahoito.com .Sivustolla voi muun muassa tarkastella omia laboratoriotuloksia, lähettää sähköisen lääkemääräyksen uudistamispyynnön ja varata ajan laboratorioon. Omahoidon kautta voi myös lähettää kysymyksiä omalle terveysasemalle.

Jätä soittopyyntö vastaanoton numeroon, henkilökunta soittaa takaisin

Jos henkilökunta ei pysty vastaamaan 15 sekunnissa, soittaja kuulee ensimmäisen automaattiviestin, jossa neuvotaan jättämään soittopyyntö. Tiedote tulee kuunnella loppuun ja jättää soittopyyntö äänimerkin jälkeen. Äänimerkin jälkeen on 35 sekuntia aikaa painaa puhelimen ykkösnäppäintä. Puhelimeen ei tarvitse sanoa mitään. Kun soittopyyntö on tallentunut järjestelmään, puhelu katkeaa automaattisesti. Takaisinsoittoaika on keskimäärin 30 minuuttia.

Takaisinsoittopyynnön voi jättää ma–to klo 15.30 ja pe klo 14.30 saakka, jotta soittopyynnöt ehditään hoitaa terveysaseman aukiolo aikana. Jos asiakas ei vastaa ensimmäiseen takaisinsoittoon, sairaanhoitaja yrittää myöhemmin vielä toisen kerran. On erityisen tärkeää huomioida, että soittopyyntöä ei voi jättää salatusta numerosta tai puhelimesta, jossa on soittavan numeron näytön esto. Puhelinjärjestelmä ei voi tunnistaa puhelinnumeroa näissä tapauksissa, eikä takaisinsoittoa voida toteuttaa. Tällaisista puhelimista yhteydensaanti onnistuu jäämällä jonottamaan kunnes henkilökunta vastaa.

Lisätietoja:
Hoitotyön päällikkö Matti Vähäkuopus
p. 08 5875 6117, matti.vahakuopus(a)oulunkaari.com

jaa