Uusi Haminan koulu otetaan käyttöön elokuussa 2017

Iissä varaudutaan oppilasmäärien kasvuun lähitulevaisuudessa rakentamalla uusia opetustiloja.

Kunnanhallitus valitsi maanantaina 18.4.2016 Haminan uuden koulun rakentajaksi Lehto Group -konserniin kuuluvan Rakennusliike Lehto Oy:n. Hankkeen kustannusarvio on 2.8 miljoonaa euroa, rakentaminen toteutetaan KVR –urakkana (kokonaisvastuu rakentamisesta).

Kuntakeskuksessa Kirkkotiellä sijaitsevan koulukiinteistön vuonna 1958 valmistunut osa (1 350 m2) puretaan ja tilalle rakennetaan kerrosalaltaan noin 2 200 m2:n uudisrakennus, joka sisältää 16 luokkatilaa sekä kaksi erityisopetustilaa, käsityöluokat sekä hallinto ja muita tiloja. Koulukiinteistöstä tulee kaksikerroksinen ja se sijoittuu Kirkkotien - Kotikujan puoleiselle osalle. Muut tilat kuten liikuntasali sekä ruokala peruskorjataan. Koulutyö jatkuu nykyisissä tiloissa uusien valmistumiseen asti.

Uuden Haminan koulun rakentaminen ja peruskorjaus on osa kunnanhallituksen perustaman kouluverkon kehittämistyöryhmän laatimaa selvitystä kouluverkko- ja päivähoidon järjestämisestä. Vuosille 2015–2020 tehty järjestämisselvitys hyväksyttiin kunnanvaltuustossa viime kesäkuussa.

Noin 10 000 asukkaan Iissä varhaiskasvatusta ja opetusta tarjoaa yhdeksän alakoulua, kaksi yläkoulua ja lukio. Investoinnilla turvataan iiläisille laadukas oppimis- ja kasvuympäristö pitkälle tulevaisuuteen.

Lisätietoja:
Tekninen isännöitsijä Jukka Härkin